måndag 14 mars 2011

Mer flexibilitet för eleverna!

Då har tre av 18 samtal avklarats och jag kan bara njuta av sötman. Det är så skönt att ha sådana härliga familjer, där både elever och föräldrar tycker att allt är toppen. Det är en sådan härlig påfyllnad av energi så att tom Björklunds tokiga idéer och uttalande försvinner långt, långt bak. Gång på gång får jag bekräftelse på att det är så här vi ska arbeta. Me like ämnesövergripande-teman, även om det dyker upp delikata problem så som vad heter "smaka av" på engelska? Elever tar att vi inte är några uppslagsverk och att det inte är så noga med vilket ämne de arbetar med på lektionerna. Huvudsaken är att de lär sig. Idag på svenska och so:n arbetade vi med:
  • Tyst läsning
  • Substantiv
  • Ordlisteuppgifter
  • Tema missions
  • Biblioteksbesök
  • Tjejsamtal,
på en och samma gång. De hjälper varandra och det är så grymt. Dessutom hade vi flexibelt lektionsslut. Några ville ha rast och några inte. Vad är problemet? De som ville tog rast och de andra arbetade på och slutade "tidigare".

Mer flexibilitet för eleverna!//M

"Kunskapens börda är inte tung att bära"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar