lördag 12 mars 2011

Skype is da shit!

Underbart med Skype. Har en familj, där pappan bor på annan ort och har svårigheter att närvara på utvecklingssamtal mm. Igår fick jag frågan via mail om jag har Skype. Han vill så gärna delta på samtalet. Det är så underbart! Om jag nu inte skulle haft Skype så är det bara att skaffa. Nu kan hela familjen delta i samtalet vilket är det ultimata. Kärlek till nätet och alla finesser <3! Förresten så fick jag en kommentar från en av mina goa elever om jag aldrig är inloggad på Skype. Han vill prata med mig när han var ute på långsemester på andra sidan jorden. Sorry, ska skärpa mig ;)!

Det är så härligt! Vi är ju en ganska stor familj och det har hänt många saker hos oss det senaste, som att alla barn är utflugna och Jeppe har arbete i Kumla och är borta mycket. Det är inte sällan jag får frågan "Hur är det?" "Är det inte tomt?" osv osv. Svaret är NEJ! Haaa, efter denna morgonen och våra "normala-onormala" diskussioner så är det skönt att det är lite tyst ibland. Jisses vad det lät över frukostbordet. Det var träningsprat och konditionsdiskussioner både högt och lågt. En sak är säkert, det kommer inte att bli lugnare under dagen. Om en timme ska vi plocka upp Jacob från handbollen och åka till Lager 157. Förvisso är vi bara fyra, för Johanna hinner inte, men vi måste låna Pålle och Sivs bil för Jeppe har sin i Kumla. Jag vägrar dessutom att sitta i Larsas Defender... Det kommer bli en mysig shoppingdag denna regniga lördag.

Shopping är bra uppladdning inför morgondagens träning på Friskis med Jeppe och Sofia, inför dagens Unikum och LPP:e.

Njut av helgen!//Malin =D



"För att verka avspänd och helt tillfreds kan man gnola tiddeli-pom några 
gånger på ett vad-ska-vi-göra-nu-då-sätt." Nalle Puh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar