söndag 27 februari 2011

Hur utvecklas skolan?

Ja hur skolvärlden utvecklas kan man ju undra. Bestämde mig för idag att inte kommentera så mycket på gruppen Förändra Skolsverige, och det gick så där bra. Tycker att det har utmynnat i att slå sig präktigt på bröstet-beteende. Fast lite spännande är det med allas olika åsikter. Vissa är mer provocerande än andra ;). Vissa har mer och fler fördomar än andra. Ja, jag tycker bara att det är kul, eller som Kristoffer på mitt arbete säger: "Skolan är kul, på riktigt!" Tänker helt plötsligt på en favvo-björn som är så klok, så klok.

"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag", Nalle Puh


Ja denna helgen har gått i arbetets tecken, men först middag med spel hemma hos familjen Berg i fredags. När Berg, Beckman och Jeppssons träffas så ska det spelas spel och oftast fuska, både högt och lågt. Männen i sällskapet har så svårt att vi tjejer krossar dem utan fusk. De gör allt, för tydligen är det mesta tillåtet, för att vinna. Jeppe ska bara var glad och tacksam att han fick följa med mig i bilen hem =D. 

Tidigt bestämde jag att lördagsmorgonen skulle bli längsta sovmorgonen - NOT! Varför, varför kan ja inte få sova tills hela jag är utvilad? Samma imorse, fast då skulle jag gå upp klockan åtta men vaknade en halvtimma före av mig själv. Jeppe spelar tennis och jag passade på att kötta på gymmet. Nu är det kanske inte riktigt så, då träningen fortfarande ligger på en ganska låg nivå. Fast imorgon har jag tid hos Agneta på IFK-kliniken  REHAB igen. Jag bör väl få några till övningar. 

Denna helgen har inte de tio timmar, som vi ska arbeta hemma, räckt. Jag har påbörjat Jönssons Lärande bedömning, men måste läsa den en gång till. Är snart klar med den första omgången. Sedan har jag skrivit omdömen för svenska och so, år sex. Jag är nästan klar! Fast självklart så har jag en hel del annat kvar, men nu tyar jag ej mer. 

Veckan som kommer kommer bli mycket intensiv. Imorgon blir det fullt pådrag med filmning. Neta Norrmo kommer igen och nu börjar det dra ihop sig. På onsdag är det föreläsning för alla personal på vår enhet och alla föräldrar är inbjudna och den kommer handla om nätmobbning. Viktigt! Dessutom blir det rehab och träning alla dagar, så nu väntar sängen. 

Sussa gott!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar