lördag 19 februari 2011

Borta bra men hemma bäst

Tänk att det alltid är så skönt att komma hem efter några dagar borta. Inatt kom vi hem från Hemsedal, efter sex dagar. Äntligen fick vi, Bjersan, Larsson och jag tummen ur och bokat. Vi fick till fem skiddagar, hotell med halvpension samt buss. Det kom ca tre dm snö och veckan avslutades med kanonväder. Snön var bättre än bäst, helt grymt. Det ända som jag saknade var reccosändare och mer puder. Fast jag fick hålla tillgodo med lite åkning mellan pisterna och helt klart så roade det alltid någon. Fick tvärstopp på en sten (läs klippa!) och smackade rätt ner som en säl à la Anja, men jag bjuder på det. Detsamma vid den dagliga varma saften som Softresor bjöd på. Dumt bara att inte använda skidglasögonen just då - tack Optikerkällaren för att ni justerade och skruvade på mina glasögon idag ;). 



Ja härlig skidålning blev det och många skratt. Vi hade dessutom glädjen att dela många skratt med Christina och Max på kvällarna. Christina är en gammal kamrat från tonåren och hennes barn har gått på Smedinge. När hennes dotter Anna kom fram till att Christina och jag kände varandra, blev det munkavle på ;). Tyvärr har Max valt att gå på en friskola i kommunen, men vi försökte få honom att förstå att det var hos oss han ska gå. Han är definitivt en kille som förgyller skoldagarna. Vi får nog fortsätta operation övertala. Vi skulle troligen bara skratta åt badshortsen...

Reseledaren Robert förgyllde frukostarna med att ha på sig badshorts över sitt underställ. Jag är glad att jag inte såg det, hade helt klart brutit ihop av skratt. Fast helt klart har han ett arbete som är lättkombinerat med reseledararbetet. Han är lärare. Jag tror att jag ska anmäla mig nästa säsong. Tänk att arbeta för UCPA och få dra ner till Frankrike? 

Nej nu drar det ihop sig till skolan igen och den kommande veckan blir arbetsam men mycket mysig. Veckan börjar med idrottsdag och vi drar till Hestra med två bussar och år sju o nio. Tisdagen är en kort arbetsdag, bara en lektion, men med två besök till sjukgymnaster och smärtgrupp. Måste ta mig samman och ringa till Ryggteamet i Halmstad med. Jag vill verkligen inte dit utan till Spine Center. Fast de är så svårflörtade och jag ska kanske vara glad att de inte ringde i veckan, när jag stod på skidor ;) - fast det var med läkare och sjukgymnasts godkännande (fast sg Kicki var mindre nöjd, så på tisdagens smärtgrupp ska jag klistra på världens pokerface.... - önska mig lycka till, för hon kommer bli tokgalen om hon märker att jag har ont). 

Onsdagseftermiddagen bjuder på CÄ. Kungsbacka kommun älskar förkortningar. Centrala ämnesgrupper innebär att vi ska arbeta fram matriser. Jag sitter med i svenskan och jag borde ha läst Anders Jönssons Lärande bedömning innan, och det bör gå. 

Torsdagskvällen begivenhet är Öppet hus för blivande år sex. Vi kommer att arbeta med inriktningar från och med hösten och jag ska presentera Uteliv/äventyr med två andra kollegor. Det ska bli spännande att få arbeta med ett nytt koncept och det ska bli så kul. Vi kommer att arbeta ett lektionspass i veckan. Varje termin kommer vi ha en vecka riktat mot inriktningen. Min förhoppning är att vi kan ge oss ut och paddla och leva friluftsliv med många härliga upplevelser. Jag ska försöka fixa till ett bildspel med lite härliga foton från  Jeppes och mina paddelturer. Får djupdyka ner i fotoalbumen och framför allt leta upp lite vinterpaddlingsbilder. 

Nu ska jag njuta av den sista timmarna av lördagen med Sofia och Jeppe. Just nu sover Sofia i soffan efter att ha varit värsta partyfixaren. Hon har ordnat brunch för Jeppe, som fyllde år i måndags, och hela familjen var samlad till nybakade scones, fruktsallad och hemmagjord glass. Behöver ni någon gång en konditor så be Sofia, hon är grym!

//M

"Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting", Nalle Puh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar