onsdag 9 februari 2011

Unikum, LPP:er och matriser - grymt bra kombo och en värstingkonsert

Dagen idag har vikts åt studiedag på skolan. Vi har fått en fantastiskt bra genomgång av Unikums finesser som LPP- och matrisbank. Att kunna koppla målen till respektive elev och var de befinner sig i sin utveckling är ett sådant bra verktyg. Klippa och klistra eller "ploppa" i rätt ruta, så är allt klappat och klart. Jag är helt övertygad om att detta komma hjälpa både eleverna och oss, när vi väl känner oss bekväma. Tänk om alla kan se fördelarna med detta, och inte bara jaga eventuella problem. Finns det problem så finns det lösningar.

Igår fick hela familjen Jeppsson närvara på en häftig konsert, Fredrik Toreskog. Han hade gett sig sjutton på att fylla konserthuset för att allt överskott skulle skänkas till Drottning Silvias barn och ungdomssjukhus. Han drog nästan fullt hus och fick in 100 000 kronor. Helt grymt! Att han dessutom var en rackare på sjunga och spela plus att han hade ordnat så att Stefan Andersson och Daniel Lemma gästspelade, var ju egentligen bara bonus. Vilken kväll vi fick tack vara att Sofia följer Abbespappas blogg.

Just nu ligger Sofia och jag i varsin soffa och känner oss nöjda efter eftermiddagens träning. trots att jag fortfarande tränar på lightnivå. Var bara två minus på Friskis idag. Först så hade mitt årskort gått ut, så det var bara att köpa ett nytt för tretusen kronor. Fast det är bara att gilla läget. Det andra minuset var att jag knäckte till ryggen när jag bytte om och Sofia skulle trycka till bröstkotorna. Hjälp vad smärtsamt det var och tom S hörde hur det knakade. Det kostade... Sofia fick massera mig efter middagen, fast det var en kortis ;).

Nej nu laddar jag inför morgondagen. Det blir två sjukgymnastbesök på eftermiddagen. Först till Kicki för akupunktur och sedan till Agneta på IFK kliniken REHAB. Det blir ett nytt nybesök hos henne efter ett års uppehåll. Ska bli skönt att hon kommer att hålla koll på min rygg igen.

Njut av de sista dagarna innan helg och för vissa av oss sportlov!//M

"När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig" Nalle Puh


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar