måndag 21 februari 2011

Hestra med 95 ungdomar

Vilken härlig dag vi har haft idag, med 95 goa tonåringar. Idag har vi varit i Hestra med år sju och nio från Smedingeskolan. Det är härligt att åka iväg sju på morgonen och komma hem nästan tolv timmar senare utan en ända incident. Det har kämpats med snoweblades, snoweboards och skidor, båda nybörjare och mer vana åkare. Elever har hjälpt varandra och varit schyssta. Vissa har krockat med kompisar, dragit ner halva Danmarks befolkning och voltat över liftkabel. Som tur var så var det inte så många Kungsbackabor som såg mig volta runt miniliften, för att jag skulle vara schysst och hjälpa till lite ;). Det man inte har sett har inte hänt! Det enda minnet är en sned stav, fast det brukar jag fixa - för andra.

Till lunch grillades det korvar i parti och minut. Det var mysigt att sitta ute i det strålande vädret och äta svarta, spruckna och ibland lite dammiga korvar. Finns det något som kan smaka bättre ute? Tror knappast det. Kakao och kaffe är dessutom ett måste. Synd bara att jag inte åt upp bananerna, som även denna dag blev mos av. Måste köpa mig ett bananfodral - nu!

Nu ska skidorna plockas ur sitt fodral för torkning och jag ska packas ner i sängen. snarast Är hyfsat trött efter förra veckan och denna tidiga morgon. Att gå upp kvart över fem borde vara en totalförbjuden tid att gå upp, fast å andra sidan så hade jag Fredrik bredvid mig på både dit och hemvägen och han bjöd på många härliga skratt. Tillslut sa en kille från sjuan "att nu är Malin trött". Jag trodde att jag skulle spricka av skratt. Stackars busschauffören som fick vända om, då Fredrik och jag påtalade olämpligheten att åka till Hestra via Göteborg i rusningstrafik. Spännande vägval!

Njut av en godnatts sömn!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar