tisdag 1 februari 2011

Tema lag och rätt...

... passar väldigt bra just nu idag! "Glömde" ta med mig telefonnumret till handläggaren på Försäkringskassan hemma idag, troligtvis så var det medvetet. Ville nog inte förstöra en bra arbetsdag med att samtala med trista och oförstående människor. Undrar om de som söker arbete på FK skriver i CV:t "avsaknad av empati och förståelse"? Jag var helt övertygad om att jag skulle få dra mitt ärende till länsrätten, vilket jag inte skulle dra mig en sekund för. Någon rättvisa i livet måste finnas. Döm av min förvåning när jag spanade in posten och det låg en bekräftelse på godkänd sjukpenning 50 %. Ja nu får det bli ett tillskott till BRIS, med glädje. Fick en klockren historia från Svante. Tack för skratt och leende!

När Gud hade skapat jorden tittade Sankte Pär ner på den och sa: I Afrika har dom torka, I Sydamerika har dom översvämningar, I Nordamerika har dom tromber, I Öster har dom jordbävningar. MEN Sverige slipper ju undan ALLA katastrofer...DÅ log Gud illmarigt och sa: DOM HAR FÖRSÄKRINGSKASSAN.

Laddar inför morgondagens samtal istället, ortopeden i Halmstad. Jag ska driva igenom att få komma till Spine center i Göteborg. Har de nu betalt en halv mille på min ryggoperation på Spine i Stockholm, så vore det väl slöseri att inte låta mig komma till en av de två ställen som har erfarenhet av diskproteser. Det är ju Maverick och jag livet ut ;).

Eftermiddagen och kvällen har fördrivits med Sofia L och tema lag och rätt för år sju. Pratade med BRÅ i Kungsbacka och har anmält Smedingeskolan till Våga vittna! Förhoppningsvis kan vi redan denna terminen få till med besök från polisen. Om inte annat så blir det till hösten eller våren 2012. Dessutom arbetar BRÅ tight med Åsa Ekman, som är demokratistrateg på kommun och vi arbetar tillsammans med barnkonventionen.

Vårt tema komma sträcka sig över hela terminen i svenska, so, engelska, idrott och bild. Det ska bli kul att se hur detta temat slår. När jag talade med Eleonore fick jag jättemånga bra tips på länkar med lektionstips, filmer mm mm. Dessa hittar ni på ovanstående länk. Vår LPP kommer vi spara som pdf-fil och lägga ut någonstans. Sharing is caring! Info kommer.

Vårt arbete avbröts av middag. Sofia och Jeppe lagade thaigryta med kyckling, sambal olek, kokosmjölk, grönsaker och risonni. Risonni är Guds gåva till risallergiker. Nu är det bara finliret kvar på LPP och intro med klass 7A1 på Smedingeskolan. Nu är det rättning av klassikerarbeterna. De tar aldrig slut....

Hoppas inte FK har gjort ett Condictio indebiti, för då lär de återkomma!//M =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar