onsdag 23 februari 2011

Agggrrr-mitt dygn räcker inte till

Hur gör man när timmarna inte räcker till? Skulle behöva fler timmar per dygn de närmsta veckorna. Nu börjar utvecklingssamtalen för år sex och det känns än mer av att jag är ensam mentor i klassen. 18 samtal ska klämmas in på två veckor helst och dessa ska kompromissa med sju rehabpass i veckan, en smärtgrupp, en bassängträning och helst några pass på gymmet med. När ska jag få äta, umgås och sova? Tur att det "bara" är 18 samtal. Dessutom är det inte alla föräldrar som kan de tider jag erbjuder och det kommer innebära att tider byts och det blir några hål här och där. 

Imorgon har vi öppet hus på Smedingeskolan för de blivande år sex. Detta är uppskattat och i år blir det dessutom en del förändringar. Vi ska börja med tio olika inriktningar, bla fotboll, Smedingefröna - företagsamt lärande, uteliv, media mm mm. Eleverna ska få välja det som passar dem och ha det över en termin eller längre. Tanken är att jag ska vara delaktig i uteliv och jag hoppas på att vi får många elever. Tänk att få ge sig iväg att paddla och tälta några dagar varje termin. De kommer att få en timme per vecka samt en vecka per termin. Helt klart borde jag packa ihop de saker jag ska ha med mig till skolan imorgon, men tar det imorgon bitti istället. Det är det där med att skjuta upp saker och ting till morgondagen.

Dessutom kommer det en journalist till skolan imorgon bitti för att intervjua oss angående en till en-projektet. Hon ska bla in i min klass och se när vi filmar. Barnkonventionsprojektet börjar lida mot sitt slut och våra filmer bör bli klara denna veckan. Hoppas att allt klaffar. Just nu ska bara ryggkräket hålla veckan ut. Kommer väl få basning av sjukgymnast K imorgon så det står härliga till. Känns så där bra! Har arbetat på Tramadol idag och det är ingen hit kan jag lova. Det är som om någon har dragit en kondom över huvudet och fortfarande har jag ont. Trötttrötttrött! Tvärsomnade i soffan när jag kom hem efter dagens CÄ-möte på Kapareskolan. Nu har även de fått arbeta med mig liggande över bordet. Kanske därför det kändes extra bra idag. Tycker att vi kom långt i våra diskussioner angående formativ och summativ bedömning, samt matrisplanerna. Ska vika delar av helgen till att läsa Jönssons bok om detta plus skriva omdömen. Tur att det ska blåsa och inte vara sol ¤....

Nej nu hör jag hur John Blund kallar. Bra, eftersom han missade mig inatt så nu är han min och BARA min.
 Sussa gott!//M-_-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar