lördag 26 februari 2011

Arbete, arbete, arbete...

Denna sista helg i februari kommer att gå i arbetets tecken. Skulle helst vilja ha en stor sol och vindstilla ute, så att det skulle kunna bli en premiärtur på havet. Fast helt klart så är jag väldigt glad för att just idag är det blåsigt och grått ute. Hade inte kunnat komma ner i en kajak nu, för mycket värk. Så snart blir det frukost och dusch, för att hoppa ner i slappkläder. Har hur mycket som helst att göra, borde helt klart punkta upp allt och göra en av mina omtalade listor. Listor är bra för allt och alla, så jag inte glömmer något.

Något jag absolut inte kan glömma är gårdagskvällen. Hur trött kan man bli på Stefan Berg, Hans Beckman och Per Jeppsson? Oj det blev lite Mamma Mia-varning ;). De gör allt för att fuska tom i MIG. De klarar inte att vi slår dem- Katarina Beckman, Kerstin Berg och jag är oslagbara.... Det herrarna i sällskapet inte klarade av var Hannenkam. De godkände inte svaret då vi inte la till rennen. Nördar! Sedan att de satt och tjatade i 5-10 minuter på varje fråga, använde mobilerna och övriga "hjälpmedel". Jag säger bara - JÖSSES!

Igår hade vi besök av Neta Norrmo, regissör, journalist mm på UR. Det kan väl inte undgått någon att vi filmar med mobilerna och barnkonventionen. De är så duktiga och det blir sådana bra filmer. Dessa ska visas upp på Antirasismfestivalen i Kungsbacka i mitten på mars mm. 6A1 börjar bli lika massmediala som min förra klass. I torsdags var Kungsbacka-Posten och intervjuade några av oss lärare. Sedan fick hon följa med in i klassen och just då satt de och arbetade med olika mattespel på datorerna. Passade bra eftersom det var just om en-till-en som allt handlade om.

Torsdagen avslutades med Öppet hus för blivande år sex. Det ska bli spännande till hösten. Vi kommer köra med olika inriktningar bla fotboll och Äventyr i naturen. Det ska bli spännande. Gå gärna in på smedingeskolan.se så kan ni läsa om dem och andra aktiviteter på skolan. När jag väl får iväg fotona från Hestra så kommer Kristoffer lägga ut foton, eller vill ni ha ett smakprov? Ok - 


...och det kommer flera, alltså liftåkare som landade i högen. Herre gud vad jag skattade, fick ta mig bort en bit. Jag blev lite rädd att danskarna skulle förstå att jag var lärare till dessa tokstollar som fullkomligt havererade alla i dess närhet. Fast vilka kämpar! Ni är underbara! 

Nej, nu ska jag dra igång:
  • Frukost
  • Dusch
  • Träna
  • Läsa A Jönsson, Lärande bedömning
  • Lgr 11 och skollagen
  • CÄ- centrala ämnesgrupper, måste läsa på mig och komma i fas
  • Unikum
  • Rätta läsförståelsetest år 8
  • Planera nästa veckas arbete
  • Påbörja och planera SSA rikskonferens och seminariet ang företagsamt lärande och skoltidning
  • Lite frisk luft
  • Sova lite emellan
  • Lite middagsfunderingar. eftersom jag förlorade ett vad....
  • Umgås, fast just nu somnade Jeppe i soffan ;)
Nej ha en bra helg och njut av vintern! Hoppas att jag får en skidhelg till snart, bara den värsta smärtan lägger sig. Kanske tur att sjukgymnast K inte vill fortsätta arbeta med mig. Hon skulle antagligen bli galen om läst detta eller mina tankar. Jag tror inte att det finns bättre energipåfyllare än skidåkning, havskajak och även silversmide, fast den kursen blev ju intställd - tyvärr, men det kommer fler terminer!

Kärlek!//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar