torsdag 10 februari 2011

SMHI-klassificering

Har bestämt att jag ska börja klassificera mig så som SMHI gör - idag var det klass 2-varning, då natten var sömnlös stora delar och den sista stunden jag sov så drömde jag galet mycket. Herre gud, så konstigt det kan bli. I morgon hoppas jag på att slipper utfärda någon varning. Sista dagen före sportlovet, skönt. Konstigt att jag hela tider räknar fram till loven, det gäller att hålla. Lovet ska till stora delar spenderas i Hemsedal med Sofia L och Caroline. det ska bli grymt! Den sista prognosen på yr.no visar strålande väder torsdag och fredag, fast kallt. Fast vad gör det, när man är omgärdas av goda vänner =D.

Dagen idag har gått i ett, efter att jag fick dragit mig upp ur sängen. Jeppe hade stora farhågor när han började arbeta i Kumla, att jag skulle ha galet svårt att komma upp när inte han assisterade genom att dra av mig täcket. Fast det går. Har bara tre lektioner på torsdagar och idag fick jag rusa iväg till sjukgymnast Kicki för akupunktur. Fick lite skäll för att jag ska åka skidor, fast läkaren har okat det. Därifrån bar det av till sjukgymnast Agneta på IFK kliniken REHAB. Även hon tycker att skidor är helt ok, vilket hon grundar på tidigare skidresor jag har gjort.

Jag har inte gått hos Agneta på ett år, då hon inte visste hur hon skulle kunna fortsätta att hjälpa mig. Jag började gå hos henne julen 2005. Min förhoppning stod då till Kicki och hennes sätt att arbeta samt medicinering som Kompetenscentrum för långvarig smärta ordinerat. Jag blir bara tokig av att jag ska acceptera att alltid ha smärta. Mitt smärtsystem har fullständigt flippat ur och löper amok. Nu så börjar Agneta och jag om, och jag har fått nya övningar och ska träna en gång per dag. Så Friskis och svettis, jag är ledsen men jag kommer att maxa mitt årskort. Det blir ingen hög kostnad per dag inte ;).

Det är inte bara Friskis som belastas, utan även samhället. Frikort är utskrivit idag, som gäller i drygt elva månader. Galet att jag på mindre än en månad spenderat 900 kronor. Tur att jag bor i Sverige.

"Aegroto, dum anima est, spes esse dicitur" //M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar