måndag 26 september 2011

6 000 000-klubben

Hur kan enskilda präster i Svenska kyrkan få fortsätta att vägra att viga homosexuella? Hur kan enskilda präster i Svenska kyrkan fritt uttala sitt ogillande att kvinnliga präster? När ska kyrkan "växa upp" och mogna o1ch upptäcka hur verkligheten ser ut? Vi lever inte på 1500-talet om några tror det. Hallå - det är 2011

Jag blir så illamående när jag ser hur debatten rasar på nyheterna och hur den präst försöker tala runt Helle Kleins argument och påstående angående homovigslar. Jag är så nöjd att jag har fattat ett beslut att gå ur den klubben. Betalar hellre medlemsavgifter till klubbar och föreningar som inte värderar människor olika. 

Tänk om jag skulle vägra att följa Lgr 11 och övriga styrdokument. Ja, inte hade jag kunnat arbeta som lärare då. Tänk om vår Jacob skulle vägra att använda de verktyg som krävs för att han ska kunna utföra sitt arbete. Tänk om Jeppe skulle välja att sälja konkurrenters inredning istället för Butikskonsults. Ja inte hade vi kunnat arbeta kvar på våra arbetsplatser.

Vem ger någon rätten att värdera människor? Ingen, absolut ingen!//M

"Om Jesus fanns på jorden nu så är det en sak han inte skulle vara: kristen", Mark Twain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar