torsdag 29 september 2011

Matriser i rött, gult, grönt, blått...

...och turkost! Jisses vad jag har klippt och klistrat. Ikväll har jag tillbringat kvällen med att försöka skapa matriser för novelltemat och Nordenresan, båda LPP:er för år åtta. Nu väntar jag bara på respons. 

För att få bedömningsaspekterna synkade med kriterierna så var jag tvungen att färglägga dem. Troligen är behovet mitt och inte elevernas. För hur kan något som varit så lätt innan, bli så svårt nu. LPP- skapandet känns så trixigt, men nu ska det hindret besegras. Ja, eller rättare sagt det måste besegras. Jag ska vara med och hålla seminarium på GRs ämneskonferenser i Göteborg. Det ska bli spännande, men också nervöst. Fick höra på CÄ-träffen (centrala ämnesgrupper i Kungsbacka) att förvaltningen har anmält pedagoger från kommunen. Ja då gäller det att ha "koll" på läget. Sofia, som ska representera idrott och engelska, och jag ska klura ihop något ämnesövergripande - hoppas vi.


Oavsett så är det berikande och utvecklande. Likaså är det med VFU-Emma, som har gjort flertalet praktikperioder hos mig. Hon gör nu sin slutpraktik hos mig och Sofia. Emma är snart klar svenska och idrottslärare. Det är så bra med en extra vuxen i klassrummet och dessutom så måste jag hela tiden reflektera över vad jag gör och varför. Nyttigt nyttigt!

 

Njut av hösten och dess vackra färger!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar