fredag 9 september 2011

Och om detta inte märks imorgon, så inte vet jag...

...men att det redan nu känns i ändan, det kan jag lova! Har äntligen fått börja träna på gymmet igen, efter dryga fyra månaders superförsiktig rehab. Det var så skönt att få trampa igång och göra lite mer än vad får göra hemma. Började försiktigt med att värma upp tio minuter på cross trainern, för att sedan göra mina få snodd och bollövningar. Där på lades ytterligare tio lugna minuter på crossen igen. Fattar inte att jag kan svettas så galet mycket, fast det ska ju pusha på förbränningen så då är det ok.

Det var en skön avslutning på arbetsveckan, som har varit något annorlunda. För många saker som inte har fallit på plats och jag har inte "koll". Ogillas skarpt, fast får försöka att gilla läget. Avslutade veckans lektioner med att presentera en ofärdig LPP över temat svenska författare. Tur att niorna är som de är och verkligen köper det som bestämdes. Får se om jag gör klart den i helgen eller om den får vila tillsammans med Nordenresans LPP för år åtta. 

Helt klart är det lite kluvet och splittrar mig att jag måste arbeta med två läroplaner. Helt plötsligt är det så galet svårt att skriva LPP:er, som har varit piece of cakes innan. Hoppas att jag landar i det snart, för det går ju inte att trampa vatten hur länge som helst. Trampa vatten ska vi däremot göra imorgon, förhoppningsvis. Får vi in kajakerna i Larsas Defender, saknar takräcke, så packar vi dem och drar ut. Det ska bli en lugn helg, helt ensamma. Bara njuta!//M

"Gör det du tycker om och tyck om det du gör!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar