söndag 18 september 2011

Vilken helg!

Vilken helg vi har haft! Har varit i Genarp i Skåne för att fira Peters disputation. Han är numera (d)jur doktor. Kul att gå på stor fest och träffa både goda vänner och lära känna nya. Fredagen avslutades först på lördag morgon, klockan fyra. Lägg där till att vi var uppe med tuppen. Det sista skulle röjas i festlokalen, fast jag hamnade hemma med Elsa och de sovande ungdomarna. 

Inte nog med trevligt sällskap, vi har ätit och druckit gott. För att inte vara allt för onyttiga och lata så var vi ute med Christin och Peters vandrargäng. Vi gick en nio kilometers-runda på Romeleåsen, vid Häckeberga.Känns skönt i kroppen och knoppen nu. Tror allt att träningsvärken inte bara kommer hålla sig isolerat kring magen, pga alla goa skratt, utan även i ben och rumpan. 
 


När vi väl drog oss hemåt, så fick vi en doggy bag - två flaskor vin. Inte nog att vi har blivit bortskämda hela helgen, vi får även med oss de goda vinerna. Tror bestämt att vi återkommer =D. 


Tills nästa gång vi träffas får vi fortsätta vårt umgänge via sociala medier och framför allt alla o-ord. Ett oord är ogilla och jag ogillar när Jeppe gör allt för att väcka mig. Taskigt att skicka in Elsa och att fota ;).

Ja nu är jag redo för en ny arbetsvecka, med nya möten och nya LPP:er. Imorgon måste jag ta tag i temat demokratiråds LPP:n. Dessutom ska lektioner förberedas, bla de tidiga kulturerna, noveller, antikens myter, Nordenresan och jag skänker en stilla tanke till makten, att snälla låt nu inte de streamade filmerna lagga...

Tänker lite Goethes talesätt: "Det finns inget värre än aktiv dumhet".

Kärlek!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar