fredag 2 september 2011

Blundar en stund...

...för att vakna upp och då ska jorden snurra åt rätt håll och tempo. Allt för att Soffipropp inte ska få tokbryt och skratta ihjäl sig. Fast det är ju alltid kul att man kan roa någon, och vissa lättare än andra. Dock är det dag fem imorgon och då har min läkare LOVAT mig att allt blir bra igen. Vilket jag verkligen litar blint på, då det vankas paddling och kräftskiva på Lilla Varholmen. Det vore ju fruktansvärt tragiskt att missa denna happening som vi har hållit fast vid i, ja i alla fall mer än 25 år. Vi startade långt innan barnen börja anlända. Dock är det så att festen har flyttats från Hasse och Gerds i Björlanda Kile till Hasse och Gerds på Lilla Varholmen, sedan några år tillbaka. Då började Claes och jag att införa traditionen nattbad i mareld, och ibland med brännmaneter. En och annan bastu kan det också tänkas bli, samt bubbel i utepoolen, på Lindroths altan.



Tror faktiskt att jag får lägga fram kameran och dokumentera det hela. Tänk om vissa händelser skulle försvinna ur minnet när jag blir äldre. Tänk om vi skulle glömma att vissa klättrar som apor i takstolarna mm mm. Ja det är festen som inte befäster att vi - alla - snart närmar oss femtio.


"Vill man leva, måste man gå med på att bli gammal"
Kärlek!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar