torsdag 1 september 2011

Hatar, hatar, hatar - men det kommer att bli så mycket bättre

Att vara ledig och göra precis vad jag vill, utan en massa måsten, är så grymt skönt och jag njuter till max. Däremot att vara hemma, när jag inte själv väljer det är såååååå tråkigt. Undrar ibland vilken kombo jag har. Trots detta, så blir det så mycket bättre, jag vet det tack vare min eminenta familjeläkare. Fanns väl inte på min karta att jag skulle få en sådan fantastisk läkare som ringer upp, om inte samma dag så i alla fall dagen där på. Ringde igår och var inte på plats, men fick beskedet att hon ringer runt elva idag. Innan nio var hon på tråden. Ett lugnande besked att jag är helt "normal" och att jag mår som jag gör är utsättningssymtom som är värst dag tre till fem. Jo jag tackar, trodde inte att jorden kunde snurra så fort och åt fel håll ;). Det är bara att bita ihop och uthärda. Dag fyra idag, så nu vänder det.
Dagen kan ju alltid ägnas åt att klura ut upplägget på kommunens barn- och ungdomsbudsdag, då jag ska hålla i en work shop. Jag har tillsammans med GRUL arbetat fram ett metodmaterial för barnmonventionsarbetet i kommunen. Det blev ett fantastiskt bra, material som alla skolor i Kungsbacka får glädje av. Det är en sådan grym sporre att få arbeta med människor som är som idésprutor, dessutom med idéer som går att förverkliga. Urkul!

Vidare kan jag ju alltid ägna mig åt att fortsätta med LPP-andet. Många är på gång, men helt plötsligt har det stannat upp och blivit så svårt. Något som satt som en smäck i ryggraden, har fått sig en liten puff i och med nya Lgr 11. Inte får att det är svårare, snarare tvärtom, utan det ställer andra krav på mig nu. Tror faktiskt att det är positivt. Jag har varit inne i LPP-svängen i ett par år och även dessförinnan skrev jag mina planeringar på liknande sätt. Eleverna ska alltid kunna förstå hur, varför mm.

Det kan ju också bli så att jag läser klart Låt språket bära -genrepedagogiken i praktiken eller några av de böcker som ligger på mitt sängbord. Eller så blir det så att jag bara gör ingenting! Först ska jag i alla fall koka mig en kopp kaffe, en kopp Nora-kaffe. Jeppe var i Nora häromdagen och köpte deras goda glass, och passade på att köpa med sig deras kaffe. Det är helt klart oschyst att köpa god glass om inte jag får. Detta straffar sig ;). Idag är Jeppe i Halmstad på kundbesök, så han fyllde upp bilen med familjens lager av frysboxar, väskor och tidningspapper så att han kan åka om SIA-glass i Slöinge.

Nej nu blir det kaffe och hembakad bulle, eftersom jag inte är på arbetet idag och får njuta av Bjersans bullar, som hon har tagit med sig av en speciell anledning till vårt arbetsrum. Bästa kollegorna =D//M

"Det finns inget mer sällsynt i världen än livet, de flesta människor existerar bara", Oscar Wild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar