fredag 9 december 2011

Håll tungan rätt i mun och håll i hatten

Jisses vad det blåser! 38 m/s är uppmätt i Göteborg och det är orkanstyrka. Jeppe tog en sväng ner till havet och blev som en dränkt katt. En våg kom lite för nära ;). Så det kan gå. En sak är säkert, någon paddling blir det inte denna helgen. 

Helgen ska fyllas med annat. Som vanligt så ska det tränas. Tror dock att jag får dra iväg själv, då Jeppe inte visar något större intresse för att följa med. Det var skönt att åka till gymmet idag och få köra programmet rätt igenom. Hoppas nu bara inte på några sura bakslag. Det räcker med den skitveckan som varit. I alla fall vill jag hålla tills jag fått köpt nya kablar till TENS:en. Idag gick ytterligare en kabel sönder. Undrar hur många kablar och elektroder jag har förbrukat under åren? Tur att de går att få tag på lätt, om än att jag måste in till Göteborg. Rehab-butiken vid Fiskekyrkan är grym. De är serviceminded, rätt igenom.

Imorgon ska världens goaste Carl firas. Den lille fyllde två år i veckan. Först blir det att åka till stan för inköp, av både julklappar och födelsedagspresent. Därpå ska vinterhjulen på, trots avsaknaden av snö. Tänk om all nederbörd som kommit denna veckan, hade varit i form av snö. Gosh! Fast det är ju bäst att däcken kommer på, då Jeppe inte kommer vara hemma under de kommande två veckorna och jag orkar definitivt plocka fram dem för skifte. 

Ångesten har dock lugnat sig. Betygen i so för år åtta samt nästan alla i svenska år nio är satta. Nu ska bara alla klassikerteman rättas, bedömas och betygsättas - efter det nya systemet. A till F är den nya skalan och det har varit jobbigt att bedöma. Betyg ska vara rättvisa och efter dagens elevrespons så lossade en sten, den där värsta klumpen försvann. Hoppas verkligen att jag känner det samma när jag börjar med svenskan.Det gäller som sagt att hålla tungan rätt i mun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar