torsdag 15 december 2011

Strumpa eller inte strumpa - det är frågan

När ska barnen växa upp? Chokladkalender - japp! Fast i år behövde jag inte skicka den till Sofia i Luleå, för hon var hemma i Särö och kunde få med den upp. Johannas sambo Martin blev glatt överraskad när han fick en med. Förra året så avvecklade vi strumpan eftersom vi var i Alperna och firade jul, men i år är vi ju hemma. Snabbt och lätt ordnade Johanna och Jacob en omröstning här hemma. De hade dessutom fullmakt från Sofia och helt plötsligt fick Taxametern rösträtt. Taxametern är min vakthund i skinn. Det var inte ens någon idé att säga att jag har fullmakt från Jeppe och vi röstar blank nej. Nej det var bara att lägga sig platt. Platt som en pannkaka! Ja, ja det är väl bäst att fixa något till de små kidsen på 24, 22 och 20, så de kan hålla sig lugna tills tomten kommer. För nyfikna är de, och spända, och fulla av förväntningar. Fast det förstår jag, för jag har köpt de bästa av de bästa julklapparna. Heeee!

Platt som en pannkaka, ja där föll den briljanta idén som bara sken upp som ett Liljeholms. Johanna konstaterade att jag är alldeles för politiskt inkorrekt, och jag kan väl delvis hålla med. Trots detta så har Johanna boostat sin mamma denna kvällen och här och nu avlägger jag ett nyårslöfte. Jag som ogillar det egentligen, de är ju så lätta att bryta. Fast detta ska inte brytas, för det ställs inga jättehöga krav på mig - här och nu och då!

Den där kloke Platon har sagt och tyckt mycket klokt!"När någon pratar illa om dig, lev som om ingen tror dem."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar