torsdag 1 december 2011

Surt sa räven

Japp, så är det - surt! En snabb repa på gymmet, innan silversmidet. De tre timmarna blev två, varav en timme utan någon som helst fantasi eller lust att börja med något nytt. Det där med silversmide och diskbråck i nacken är ingen bra kombo. Fick läxa av Peo, som är en otroligt bra ledare. Måste ha med mig ritningar till nästa veckas kurs. Hoppla, ut och spana och knyck!

Gav upp och åkte hem. La mig platt på golvet för att Sofia skulle komma med sina nålar. Perforerad kropp! Tror jag kan donera min hud till Gor-tex. Membranet är ju fullt av små hål, härsan tvärsan - precis som min hud.  Fler hål blir det. Har kohandlat med Sofia, som egentligen hade bestämt sig för att sova i stan imorgon. Fulltankad bil och parkering, så kommer hon hem så att jag kan få stick på lördags morgonen.

Nu är det dags att packa ihop och sova sju kvartar i timmen. "Måste" verkligen arbeta imorgon, då åttornas tema Nordenresan ska avslutas med några redovisningar samt en utvärdering.De ska få bedöma sig själva utifrån LPP:n, matrisen för temat och det som de har gjort.  Det ska bli intressent och se om det kommer överensstämma med mina omdömen, vilket de brukar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar