fredag 30 december 2011

Inget är som väntans tider

Fast nu, precis nu vill jag veta min behörighet. Gick precis in på Skolverkets hemsida och tittade på lärarlyftet. Jag har läst den lärarutbildningen som kom i kläm mellan den förra och den dess för innan. Enligt två av varandra oberoende rektorer, har fått information att vi som läste lgr 00 svenska och so 4-9 ska bli behörig i alla so-ämnen - även geografi som vi har noll poäng. När jag går in på Skolverkets hemsida så blir jag definitivt inte klokare. Detsamma gäller lärarlyftet. Det går tydligen inte att läsa från noll poäng, utan det krävs en grundkurs på 15 hp. Spännande! 


Ja, ja vad är en bal på slottet? Det är väl bara att vänta, fast jag tycker nog att jag borde få mitt lärarleg snart, då jag var snabbt inne med min ansökning. Nej, nu avslutar vi 2011 för att gå in i 2012. 2012 blir året som kommer bli så bra! Nu vänder det, eller hur? Brukar inte gilla att ge nyårslöften, då jag är speciallist på att inte följa dem. Fast i år har jag redan införlivat ett löfte och tror att jag ska följa James Agates löfte:

"Att tolerera idioter mer, förutsatt att det inte uppmuntrar dem att ta upp mer av min tid", James Agate

Leve väl!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar