tisdag 13 december 2011

Och där satt den!

Ja det gjorde den definitivt, i dubbel bemärkelse. Betygen inskrivna idag och det känns så bra. Lite trixigt och lite ångest med det nya systemet för år åtta, fast efter lite kloka diskussioner samt blött och stött så känns det så gott. Dessutom har jag bestämt mig för att inte arbeta en enda minut hemma från och med NU. Hemarbetet återkommer först den 9:e januari och i år ska jag baske mig hålla detta löftet. Ett förtidigt nyårslöfte kanske.

Denna luciadagen har till största del bestått av mys. Förmiddagen vigdes åt mys med 7A samt luciatåget. Vid lunch drog jag till gymmet och där satt den, IGEN! För idag hände det! Det där som jag har kämpat som en gnu för i fem år. Äntligen satt alla träningsmomenten med 100 % kontroll på bålstabiliteten - det där med sug in magen och knip på en och samma gång tillsammans med alla övningar. Fy sören vad nöjd jag är. Det är till och med ok att ha ont =D.

Vad mer kan man begära och önska av denna dagen? Nej faktiskt inget. Så nöjd! Tror jag slänger mig iväg på en tur till IKEA. Fixa det där som behövs till jul. Lite servetter, ljus och annat smått och gott. Blir säkert som det brukar - går in med få saker på lappen och ut med fulla kassar. Gillar IKEA!

"Man får starkare ben i uppförsbackar."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar