söndag 25 december 2011

Tomten


Ja, jag vågar i alla fall inte välja bort att tro på Tomten. Klart jag tror, för tänk om jag inte skulle få några klappar! Även denna julen var snäll emot mig samt mina nära och kära. Vi firade en lugn julafton, första hemma och sedan hos Pålle och Siv. Dagen hemma innebar mycket spel, NE och Yatzy, och Kalle Anka. Det konstiga med Kalle är att, oavsett om vi har ätit alldeles innan eller ej, vi alltid sitter och nickar. En och annan whiplashskada blev det allt. Där efter bar det iväg mot stan. En julmiddag, med lagom mycket mat - både på bordet och i magen. Därefter kommer, som alltid, Tomten. 

Tomten brukar komma från olika länder, tex Norge och Grönland. Var årets kom ifrån vet jag inte, glömde faktiskt fråga. En sak visst han i alla fall, mina fötter är oftast kalla och iskalla när jag åker skidor. Så nu - äntligen - så ska mina pjäxor få eluppvärmda sulor. Gud så mysigt det ska bli. Aldrig mer kalla fötter!
Nu åter till juldagen, med en långpromenad. Därefter ska jag krossa familjen i NE - igen! 

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar