måndag 13 augusti 2012

Back at work

Japp då var första dagen på läsåret 2012-13 avklarad. Dagen har tillbringats på Löfdadalens folkhögskola i Åsa, med havet och Nidinge som utsikt. Det var näst intill bleke när vi kom imorse och helt molnfritt. En underbar dag, som tillbringades både inne och ute. Bland annat har vi testat på 7scenes, en app där olika "kontroller" kan läggas ut med både information och uppgifter. Ett jättebra IKT-verktyg för alla ämnen. Vi testade denna app när vi hade inriktningsdagar i våras. Kul sätt att lära sig på. För att utvärdera eventuella kunskaper eller checka av om tex eleverna har förstått en uppgift kan Socrativ användas. Båda verktygen är gratis.

Som sig bör är det kul att träffa både gamla och nya kollegor. Lite extra kul var det att träffa en nygammal kollega. Fick veta i förra veckan att hon skulle komma tillbaka och det är verkligen urkul. I år har vi åtta nya medarbetare som har börjat. Två stycken har börjat i "mitt" arbetslag, år 8. Det är alltid bra med lite nytt blod, som rör om i grytan ;). Hoppas att alla ska trivas.

Kvällen kommer att bli tidig för mig, väldigt tidig. Spännande eller kanske inte det rätta ordet, frustation är kanske bättre, över kroppens status. Tur att Sofia är hemma i Särö, så att hon kunde ta hand om den ömmande nacken. Hur kan något som var i schack igår vara så stel i kväll? Tror att det är läge för lite doping och ryggläge. Vill vara i bra mood inför höstens första sjukgymnastbesök. Just nu diskuterar Sofia med sin pojkvän hurhuvida jag borde gå på basalkroppskännedom och just där började jag att kräkas. Får rysningar efter att ha varit med på några gånger med bk på Kungsbacka sjukhus. Just den typen av likasinnade fann jag inga gemensamma nämnare. Tror att efter 30 år så är jag nog ganska säker på vissa saker. Mest säker är jag att det är natt nu, så over and out. Ses imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar