söndag 5 augusti 2012

Ordning och reda

Det är inte lätt att få till en middag med alla barn, men nu har vi lyckats två gånger denna sommar. Första och sista helgen på semestern, för vissa. Jeppe och jag går in på vår sista semestervecka imorgon och planerar paddling. Synd bara att vi har minne som en guldfisk. Planerar att sticka ut före och efter pappas 80-årsdag och vips så  missar vi en 50-årsfest. Jeppe förslog att vi kan paddla dit och tälta. Jag nappade direkt och Jeppe fick förtydliga att han skojade. Varför? Klart vi kan göra det.


Vi ska kanske gå tillbaka till den analoga kalendern igen. Upptäckte att jag hade lagt in ett läkarbesök på fredagen den 31:e augusti - klockan 18:00. Nog för att min vårdcentral har grym service, men där går nog gränsen. Jag som gillar ordning och reda, får nog försöka styra upp mig lite. När barnen var små hade vi alltid en "kom i rytm-vecka" innan skolan började. I säng normal tid och väckning i ottan. Tror att jag ska göra så den kommande veckan. Går ju inte att sova bort min ungdom, eller hur? Å andra sidan så kommer denna veckans to do-lista vara lång, så sova går inte. Målning, golvläggning, mattinköp, träning, fönsterputs, agera tejpningsoffer till Sofia och hennes kollega, fixa pappas 80-årsdag, kanske få till en handbollsmatch mellan Aranäs-RIK samt få till ett par dagars paddling. Vi får se vilka punkter som vi kan bocka av när veckan och semestern är slut och inte dör vi om vi inte får gjort dem, utan de finns kvar. 

Alla blommor hade inte dött, trots vattenbrist.
Innan det är dags att bocka av så är det läge för horisontalläge och Morgon i Jenin. Jag har bara läst 40-50 sidor, men den är så bra. Härligt att få ytterligare en bok, efter Änglarnas svar, som fullkomligt slukar mig. Tror även att boken kan skapa balans i mina Palestina/Israel-tankar/åsikter. Änglarnas svar är en underbart bra skriven bok av Stefan Einhorn. Den handlar om hur en och samma historia berättas ur olika människors perspektiv. Kan bara säga läs den och njut! Den skapar många funderingar, väl värda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar