onsdag 22 augusti 2012

Lycka!

Idag var första dagen då vi läste efter schemat. Jag har haft alla mina tre klasser i svenska. En mysig sexa som var full av förväntad inför bl.a. Webbstjärnan och andra tävlingar. Kul när det gnistrar om dem. Det kommer bli ett kul år, var så säkra. Tänk vilken lyx att få ha tre grymma grupper. Dessutom så är det en härlig blandning med en sexa, en åtta och en nia. Min goa nia får jag ha varje dag. Grymt härligt! Även åttan och nian är anmäld till Webbstjärnan. I år ska vi vara på tårna, hela tiden.

Härligt att känna lycka över att ha ett bra arbete. Ännu mera lycka. När mellersta dottern, precis färdig som sjukgymnast, har fått arbete. Barnen är i hamn och alla trivs så bra med sina yrkesval. Hur lätt är det att veta vad man ska bli redan i unga år?

Lyckan just nu är väl att  krypa ner i sängen och läsa. Har sagt att jag ska läsa ut Morgon i Jennin, men orkar inte läsa så många sidor men nu ska jag. Har dessutom två ungdomsböcker på G. Måste ju läsa de böcker som klassen fick från Bonnier och Carlén, Turk och Timotej samt Namnsdagsflickan. Den sistnämnda ej ute till försäljning ännu, om jag har förstått det hela rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar