torsdag 30 augusti 2012

Fröken!

Fröken? Ja men hallå, det är inte ofta jag blir kallad för fröken och tur är det. Känner mig äldre än vad jag är och säger vänligt att det är ok att kalla mig Malin. Just det skulle jag inte ha gjort, för det smittade. Ja, alltså frökenepitetet smittade. Vad gör det, då vi hade galet kul - i alla fall jag. Dagens lektion, inriktningen äventyr i naturen, gick i lekens tecken. Vi spelade paintball med mjuka bollar. Alla ville vara med och det var inga tunga axlar när vi gick ut. Där stannade vi tills regnet vräkte ner och en tjej kläcker idéen att vi skulle leka en omvänd kurragömme. En glömmer sig och de andra letar. Hittas den gömda så sätter man sig bredvid och sitter tyst. Den som blir ensam kvar förlorar. Oj vad det smögs omkring. Det var med leende på läpparna som det lektes. Härligt!

Härligt ska det bli att trixa till vår planering, för inriktningen. Vi har fått 50 000 kr från skapande skola som vi ska sätta sprätt på. Förvisso hade vi ansökt om betydligt mer, men får nöja oss med det vi fick. Nu ska mål slipas och geniknölarna gnuggas. Elevernas önskemål och mål ska kopplas samman. Hoppas att alla blir nöjda.

Nu ska jag trixa mig i säng och njuta av att jag har sovmorgon imorgon. Klockan ställs på 7:50 och det ska bli så skönt. Kan ju vara bra att sova ikapp innan helgen som bjuder på kräftskiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar