lördag 4 augusti 2012

En glass om dagen håller doktorn borta!

Det är dumt att basunera ut att vi har varit på SIA-glass och bunkrat. Givetvis blev det glass till efterrätt, idag med, fast vi var två extra runt bordet ;). Ananas-marula, polka, flädersorbé, kaktuslimesorbé, choklad, romrussin, svvinbärssorbé och tiramisu smakade mums! Synd att vi inte handlade så många liter och tur att vi inte gjorde det, då frysen är full. Får bli en tur snart igen, för denna omgång kommer snart att vara ett minne blott, och det där med att en glass om dagen håller doktorn borta är inte sant ifall ni trodde det.

När shoppingtarmen drar och SIA inte är i närheten kan ju ett besök till en megastor loppis i Vallda locka. Ytterligare en träljusstake till Sofias nya rum är inhandlad. I övrigt var det mycket skräp. Efter loppisracet påbörjade regissörsstolsloppet, utan framgång. Ett evigt googlande och sökande fann jag en på Tradera och den är köpt. Hoppas nu att säljaren är ärlig och att stolen anländer i visat skick. 

Jakten fortsatte och en fräck trasmatta, gjord av skjorttyger, hittades. Denna kommer att blir ursnygg i vårt nya arbetsrum. Varpen var i beige och bordeaux, och detta blandat med olika färger. Denna ska införskaffas i veckan, efter mätning av rummet. Nu är det bara nya golv och ommålning av ett rum samt lite annat, kvar. 


Nu åter till OS och jag kommer att få problem med att säga att jag inte bryr mig eller tycker att det är kul. Så här mycket har jag ALDRIG sett någongång, och kul är det. Så det kan gå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar