fredag 24 augusti 2012

" Det vore bättre om kvinnor var kvinnor och män var män,."

Kan det vara så att det är bättre att Ulf Brunnberg är Vanheden? Han lyckas ju gör det ena uttalandet efter det andra som verkar vara ganska oigenomtänkta. Eller, kan det vara så att han satt ute till sjöss med en bira eller två? Klart beklämmande är det i alla fall. Måtte nu inte mina elever har läst detta utan sina källkritiska öga.

Källkritik och nyheter har varit på tapeten idag, trots att det stod svenska på schemat. Vi var bara tvugna att följa Breivikrättegången och domslutet. Även där undrar jag vad som rör sig i huvudet på den mannen. Sitta med ett leende när han blir dömd till fängelse. Tyvärr blev det fängelse, för hur kan det stämma att han var i sina sinnes fulla bruk. Diskussionen var stundtals hetsk i nian. Jag förstår elevernas reaktion, för jag själv har svårt att hålla tillbaka. Tror att de förstår när jag säger att saker och ting är mina högst privata åsikter. 

Nu ska det dock firas helg. Inget arbeta denna helg utan paddling. Imorgon drar vi till Stocken med Friskis och Svettis. Vädret blir kanske inte det bästa, men i år har vi packat ner torrdräkterna. God mat och vin till lördagskvällen och en hel del annat smått och gott. Oj vad det suger i paddeltarmen. Det har blivit dåligt med paddling i år.

Det suger även i skidtarmen. Resekatalogerna börjar trilla ner i brevlådan. Den gick rätt ner i sopan  I år har vi bestämt oss för att hoppa Alperna och ta en Hemsedal eller Årevecka. Planerna går nämligen till en Greklandstur med båtluffande nästa sommar. Vi får se hur det går. Vi har även planerat New York när jag fyller 50 i november, men det är risk för att det kommer krocka med Uppsala och en ev utprovning av en nervstimulator i ryggmärgen. Ja NY finns ju kvar och det skulle vara trevligt att fixa flygresan utan galen ryggvärk. 

Njut av helgen och träng bort dumheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar