onsdag 15 augusti 2012

Omdefineringsdag med iPads

Dagen har tillbringats på Hålabäcksskolan i Kungsbacka, där vi har omdefinierat enligt SAMR-modellen. Jag är fortfarande.... Oj, vänta!

Undrar vad grannarna tror om mig just nu. Ut som ett jehu, då räven smyger runt i trädgården. Jag har inte sett den, så jag smög ut med iPad i högsta hugg i det daggvåta gräset. Ingen räv! Upp på bordet, fortfarande iPaden i näven och glor rätt in i grannens vardagsrum. Tur att vår närmsta granne Börje var ute och kan vittna om mitt oskyldiga syfte. Tyvärr raskade räven vidare, men det kommer fler turer, då den helt klart valt att ha sitt revir här.

Åter till någon annans revir, iPadens. Jag är inte helt bekväm med den, men jag lär mig hela tiden. Sharing is caring är temat och det är skönt att många kollegor har erfarenhet och är behjälpliga. Idag har vi arbetat i ämneslag med Hålabäck och skapat planeringar med olika IKT-verktyg. IKT är här för att stanna. Även sociala medier är här för att stanna och väcker medias intresse. Mer information kommer, men kan väl avslöja att P4 Halland är intresserade.

See u!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar