torsdag 18 oktober 2012

Äsch så det kan gå

Äsch, nu blev det inte som jag hade tänkt. Hade bestämt att jag skulle slappa framför iPaden för att se det första avsnittet av denna omgångens Solsidan. Där efter stod det bakning till min goa åtta och fixa med sommarskor som ska packas ner fvb vinden och vinterskor som ska packas upp. Kom istället på att jag fick ett tips om Malou Siewerts efter tio idag, som handlade om beroende av smärtstillande.

Ladda ner Tv4play-appen och den första delen handlade om Katarina Wennstams och när hon blev beroende av Tradolan/Tramadol. Medicinen är starkt smärtstillande, morfinderivat = omvandlas till morfin i kroppen. Återigen skänker jag en tanke till bästa dr K som är så noga med att informera mig om mina mediciner och ser till så att jag får utsättningsschema att följa. Lägg där till så mycket boostande där hon höjer mig till skyarna. Peppar och peppar, vilket gör att jag faktiskt fixar att bli tablettfri. Jag är dessutom väldigt glad för att jag "bara" får utsättningssymtom och inte får några "kickar" av tabletterna. Det är ju så illa med dessa medikament att de är lika beroendeframkallande och svåra att sluta med som heroin.

Det är inte konstigt att, eller vänta - jag vänder på det. Det är konstigt att vissa vårdcentralsläkare får patienter. Framför allt efter att jag har läst och hört Katarina Wennstam berätta. Läs hennes krönika! Inte konstigt att det blir tokigt och ja, jag blir extra glad och tacksam för min kommande nervsträngsstimulator.

Nej, nu åter till to do-listan. Imorgon ska temaveckornas arbeten redovisas och det firas med kärleksmums och saft, för de är de värda - 8A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar