torsdag 11 oktober 2012

Udda hobby

Jag har, enligt våra barn, en udda hobby. Eller kanske inte en utan tre. Jag gillar kyrkor (trots att jag gått ur svenska kyrkan), stenar och gamla hus. Var vi än kommer så går jag gärna in i olika kyrkor. Nu fick jag möjlighet att gå in i Uppsalas domkyrka, när jag var där i måndags. Tur att jag var ensam kanske.


Det är något rofyllt och behagligt med kyrkor, samt lite kusligt. Domkyrkan i Uppsala ligger fantastiskt fint och visst hjälpte det till att det var en ljuvlig höstdag. Där inne var en skolklass med sin lärare och jag ville så himla gärna ställa mig och tjuvlyssna, men vågade inte. Fegt, jag vet.

Nästa udda hobby är hus, gärna gamla i både trä och sten. Snygga fasader och dörrar väcker ännu mera intressen. Stackars Jacob och Sofia,  när vi var i Prag för ett antal år sedan. Där var dörrposterna så fina. Utsmyckade och välvårdade.


Just nu ångrar jag att jag inte tog med mig systemkameran. Måste köpa ett objektiv till och kanske gå den där fotokursen som jag har funderat på. Får undersöka saken.


Nej ingen ro och ingen vila. Efter det ytterst klena gympasset, är det dags att börja arbeta igen. Klena och klena, nja men och det var inte av den intensitet som jag är van vid. Efter  30 minuter på snabb promenad på löpbandet var det dags att köra det nya passet som Agneta satte samman i tisdags och det gick snabbt, för snabbt. Skönt att jag ska till henne igen på höstlovet, för det kan ökas på.

Nu åter till Unikum och omdömen. År nio är snart klara och därefter blir det åttornas tur samt sexornas sagor.

Jag säger som Leterman, "Den första regeln att få ändarna att mötas är att inte sitta på sin egen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar