onsdag 31 oktober 2012

Dagens tips!

Ja nu brinner det, fast bara bildligt i min mun. Det otroliga har hänt. Dagens middag bestod av tomatsoppa och vad passar bättre till efterrätt än helstekt äpple med vaniljsås. In med ett stort och saftigt äpple i ugnen. Lite extra av allt på och i äpplet. Skjuts in i ugnen! Äpplet i skålen med vaniljsås. Pudra lite extra med kanel och en liten sked in i munnen. Hmm, färska äpplen brukar klia men inte ugnsbakade. En sked till! Oj vad det kliar och BRÄNNER. Varför då da? Svar: Cayennepeppar! Dagens tips: Läs på kryddburken innan du använder den. Kanel och cayennepeppar är lika, precis som salt och socker. Fast jag vänder på steken och inser att kryddstark mat ökar förbränningen och lägg där till ett minskat kaloriintag. Det får bli ett nytt försök imorgon. Jag är glad att jag inte bakade kanelbullar, för det skulle vara ännu mera surt - eller starkt.

Även dagens sjukgymnastbesök ökade på förbränningen och framför allt muskelmassan. Agneta och jag pratade lite om den kommande operationen och dess förväntningar. Lite kul när hon tycker att gympass, jympapass och joggning med dess stötar är bra ryggträning. Fast nte just för mig. Jag såg antagligen ut som en guldfisk, för det där med joggning är inte min grej. Spinning är lika bra som ett jympapass. Så det är bara att fortsätt och invänta operationstid. Tror jag ska ringa och höra med dem imorgon. Jag gillar ju att ha lite "koll". 

Nej nu ska jag fortsätta med att ha ledigt. Ska bli skönt med ledigt i dagarna fyra. Ett absolut arbetsförbud är infört fr.o.m. nu och ett absolut gör vad du vill-löfte är taget. Läsa, mysa, shopping, väninnemys, fika och baka - baka med KANEL - står på listan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar