onsdag 3 oktober 2012

STEPS x 2

Oj vad vi har STEPS:at idag. På måndag kör vi på med två veckors ämnesövergripande tema på Smedingeskolan. Vi ska arbeta arbetslagsvis och vi i år åtta ska arbeta med temat tonåring i världen. Vi har mänskliga rättigheter och barnkonventionen som grund. STEPS innebär att vi ska arbeta med entreprenöriellt lärande. Entreprenöriellt förhållningssätt är en av EUs nyckelkompetenser.

Studiedagen idag har varit produktiv. Vi har fått skapat en LPP med matris. Veckoscheman är gjorda. Jag ska få glädjen att kvacka i hemkunskap, igen. Dessutom får vi besök av en tjej som har arbetat med ungdomsfrågor för UNICEF. Ett workshopspass för varje klass. Ja, fortsättning följer.  Dagarna kommer sjuda av liv och rörelse.

Dagen har både erbjudit STEPS och ett step till läkaren, igen. Herre gud, vilken tur att jag bor i Sverige som har högkostnadsskydd, både för sjukvård och mediciner. Tur är att jag inte har problem med mina tänder. Knack knack... När höstblåsorna och såren efter dem har läkt, så vaknar jag idag med nya blåsor i ansiktet. "När jag var ett vårtsvinsbarn...". Dr K ville se på mig, så det var bara att steppa dit. Det är bara att knapra allergitabletter och smörja.

Det är ju tur det där med tänderna. Eller hur? Nu steppar jag vidare, vidare mot John Blunds värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar