lördag 27 oktober 2012

Kusligt produktiv



 
Och var kom alla energi ifrån? Kan det vara  den grymma månen eller det stundande höstlovet, som i och för sig kommer innebära mycket arbete, men tack vare dagens insats så kanske det innebär lite mer ledighet. Just nu i skrivandes stund ligger jag helt i fas. Alla år sex sagor är bedömda. LPP:n med matris över tema samer för år 8 känns väldigt klar. Lägg där till en påbörjad LPP med matris för niornas tema judendom. Dessutom har jag bedömt några sent inkomna uppgifter. Oj, vilken ro som infinner sig i min kropp.

Ett lugn som dessutom späds på med Så mycket bättre. Vilken underbar samling med artister. Just nu framför Uggla en av Lundells låtar. Får nog erkänna att denna programidén är en av de bättre. Annars är det inte mycket intressent på alla de kanaler som vi har och som ska bli ännu fler snart då vi blir ett Comhem-hus. Dags att se över bredbandsavtalet och eventuellt en uppgsägning av den fasta telefonin. Idagsläget kostar den oss 25 kronor mer i månaden och inte mycket att diskutera.

Nej, nu åter till TV för att sedan grotta ner mig i min nya bok i den renbäddade sängen. Mys! Imorgon en annan dag med träning och förhoppningsvis lite trädgårdspyssel innan Jeppe kommer hem efter en helg på Varholmen med ett gäng 50-åriga män. Tror nog att det umgänget gjorde så att Jeppe ändrade sin omvända syn på att paddla imorgon. Tur att kajakerna finns kvar och fler fina helger på G.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar