måndag 8 oktober 2012

Tack

"Jo, så tidigt måste taxin hämta dig."
"Men, flyget går ju först 8:25?"
Efter en stunds dividerande vad det bara att ge sig. Orkade inte diskutera huruvida taxin skulle hämta mig 6:10 eller senare. Taxichauffören var lika förvånad som jag när jag frågade honom om denna arla morgonstund. Vi var på Landvetter 6:45. Så nu sitter jag och tackar Swedavia för det trådlösa nätverket och även mig själv, att jag tog med mig iPaden. Nu kan jag slå ihjäl lite tid med bloggande och arbete. Hinner ju skriva ett och annat omdöme innan det är dags att boarda.

Å andra sidan ska jag vara tacksam för att jag flyger och inte åker tåg. Det står tydligen 15 tåg på kö mellan Stockholm och Göteborg, då en rälsbuss har brunnit och går inte att bärga pga av värmen. Kul att sitta fast och inte komma i tid. "Välkommen åter om tre månader, eller så."

Tur att jag kan arbeta, för nervös är jag. Fattar ju egentligen inte varför, för det finns ju bara två tänkbara svar att få - ja eller nej. Även om jag försöker ställa in mig på ett "tyvärr Malin, en nervsträngsstimulator kommer inte att hjälpa dig att minska din smärta", så vet jag att jag kommer bli tokbesviken och ledsen. Det sista halmstråt är i så fall brutet. Får arbeta på att jag får faktiskt njuta av att denna sommaren och hösten har varit bra. Bara ett bakslag och lagom värk. En fungerande facettledsblockad är inte ju inte fy skam.

Ska försöka koppla av och koppla bort timmarna fram till klockan elva och till besöket på Ackis. Skriva lite omdömen, läsa Sankta Psyko och fika kanske. Njuta av gårdakgskvällens besök på Göteborgsoperan och Chess. Har ni möjlighet, så se den. Jeppe och jag såg den för snart 26 år sedan i London. Vi firade Jeppes 25-årsdag med Magnus och Christina. Det var en härlig upplevelse, både då och nu. Jag verkligen gillade koreografin samt dekoren. Härligt effektfull och bröderna Rognedahl gjorde sig bra, både musikalt och på scenen. Både storyn och musiken är härligt bra. Lägg där till att jag älskar att gå på operan. Är dock väldigt förvånad över att det var Jeppe som var först på.

Nej, nu tillbaka och bringa ordning. Unikumtime!

1 kommentar: