onsdag 12 oktober 2011

Älskar, älskar och bara älskar...

...hösten! Det är nästan som man kan bli religiös. Hög luft, sol, blå himmel och lagom kyligt - vad mer kan man begära. Att dessutom kunna ta sig tiden, trots väldigt sent hem från arbetet, till en kvällspromenad. Nu gick jag inte Särö runt, utan en kort sväng med lite hinder på vägen. Träffade Cilla och Ecke på vägen, så vi stod och pratade en stund. Ja, en ganska lång stund. Rundan som normalt tar en knapp halvtimme tog det dubbla.

Väl hemma får allt bara vara. Hoppar över att ta mig an den galna stryksäcken. Ja, så är det i vår familj - vi har stryksäckar och just nu har jag två IKEA-kassar som bara väntar på att få bli tömda. De försvinner inte av sig själv, så jag tar dem nog till helgen. För en sak är säker, det blir inget gjort imorgon. Det blir att ta sig snabbt från arbetet till Idrottsrehab Ullevi. Lite två steg framåt och tre tillbaka. Konstigt att så små förändringar kan bli så svåra. Att utfallssteg med två kilos vikt inte fungerar, utan jag "vinglar" galet mycket. Hoppas på att Agneta har någon käck lösning på detta. 

Morgondagen ska även bjuda på lite "reka läget". Vi ska ha två inriktningsdagar nästa vecka med bland annat klättring, geocaching, fisk, vandring, jättegrytor mm mm. Hoppas också att jag får chans att rätta lite noveller, skriva klart klassikertemats planering. Känner mig nöjd med att LPP över klassikertemat gick hem hos 8A. 

Hade för övrigt grymma lektioner idag. Det är så grymt häftigt att ha grupper som är på banan och dessutom så galet kul. Vi talade om minoritetsbefolkningar idag i åttan och diskussionerna blev så grymt bra. Efter diskussion, film, ny diskussion satte gruppen igång med en gruppuppgift. Dynamiken i salen gick att ta på! Det är dessutom så kul och bra att ha Emma med. Emma gör sin sista VFU och hon kommer bli en sådan bra lärare. Det är kul att hon har valt att återkomma, så även hennes progression  är så kul att följa. Dessutom måste jag hela tiden reflektera över VAD, HUR och VARFÖR. Bra, bra!

Nej nu ska krypa ner under sommartäcket, eftersom jag inte har orkat mig upp vinden för att ta ner mitt duntäcke, och ta med mig Johan Theorin. Ett bra tips, om ni undrar!//M

"Det är höst i luften. Det är väl inte så konstigt. Någonstans måste den ju vara!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar