fredag 14 oktober 2011

Vet inte hur jag tänkte...

... men tror inte att det blir som jag sa. Ringde upp Jeppe igår när jag var på väg från arbetet. Vi bestämde redan förra helgen att denna helg, ja då ska vi paddla. Vädret har ju varit helt underbart denna veckan, hösten har verkligen visat sig från sin bästa sida. När vi språkades vid så fäller jag kommentaren att jag mycket skulle väl tänka mig att trycka ner sovsäckar, tält, mat, vin i skotten och dra ut i dagarna två.  Tänk att få en hel helg på havet, me like! Jeppe var inte, denna gången, helt negativ till idén. Just då i den stunden så kändes idén SÅ bra, fram tills imorse - när bilrutan skulle skrapas pga FROST. Sovsäck varm, har vi - går ner till -18 grader. Tält ett bra - har vi med. Gasolbrännar - check. Men vem, vem kan tänka sig gå upp på söndags morgonen, utkrypandes från en varm sovsäck, i minusgrader? Just där känner jag att jag bangar nog. Det får nog bli två heldagar på havet och sova hemma, i värmen. Kan även tänka mig ett dopp i havet från någon ö, efter ett par timmars paddling - men tältningen hoppar vi nog.

Helgen kommer för övrigt bjuda på mycket inget! Ska försöka arbeta så lite som möjligt, men lite måste det allt bli. Noveller ska rättas. Utvärderingar ska läsas. Tisdagens seminarium på GR ämneskonferens ska förberedas och sedan kan jag säkert hitta något mera att pilla med. Känner att det är mycket nu, men är ändå på banan. Är nöjd över klassikertemat, både LPP:n med matriser samt uppgifterna. Dessutom så har jag fixat lite med åttornas blogg som de ska använda i Webbstjärnans tävling. Ska bli kul när den tar form. Synd bara att jag inte träffar dem förrän på fredag, för just NU vill jag att det ska hända saker.

Händer gör det även på silverfronten. Hade en bra kväll igår, trots att jag insåg att ringen som jag hade gjort gången innan var för liten. Fast vad gör det, när det bara är att göra om. Var just inne på Evfa Attlings sida och ser att även jag har inspirerat henne ;). Roligt att se att ett armband som jag gjorde förra året, har hon i sin kollektion i år. Just nu håller jag på med ett armband i kvadratisk stav. Kul när den vägde nästan 35 gram ;), så det är ju bra om det blir bra. 

Nej nu ska det fräsas kantareller och jag tror faktiskt att det ska bli ett gott rödvin till middagen, som givetvis ska avrundas med god glass.

Njut av hösthelgen!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar