söndag 30 oktober 2011

Återigen en påminnelse...

...över hur skört livet är, så lev här och nu. Var på en oktoberfest igår, hemma hos Anna och Pelle. Som alltid har vi det hur trevligt som helst, med god mat och dryck samt trevliga människor. När vi cyklade dit fick jag invigt min införskaffade cykelhjälm och bar en blandad känsla mellan mod och tönt. En värre blev det på hemvägen, mitt i natten möter vi gamla vänner och jag kan inte få av mig hjälmen ;). Fast med tankarna från en av kvällens möte, med en av Anna och Pelles vänner som har fått Alzheimer för några år sedan. Han är bara 57 år. Det är det där med good enough!

Good enough om något borde väl väcka min hjärna till liv idag, denna regniga söndag som jag började med att skapa en LPP i Glogster. Fast vissa saker kan både stjäla och ge energi. Visst är det konstigt? En energipåfyllande aktivitet går i stöpen idag. Det blir ingen promenad runt Delsjön och fika på Bertilssons stuga. Har ni aldrig varit där, så promenera dit. Glöm inte kontanter och varma kläder, för att sitta inne och fika går sällan. Orkar man inte promenar, så kan man ta sig till Teknikbacken och slänga i kajakerna och paddla dit. Missa bara inte skylten svag is mitt i sjön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar