söndag 23 oktober 2011

Värre kan man ju ha det

Sitter i soffan och njuter av en grym helg, som fick en grym avslutning. Dagen har vi vikt åt Örebro. Vi körde "bakvägen" dit, från Kumla. Det fullkomligt brinner i träden nu. Hög luft, solen högt på himlen samt högar av löv. Hösten är ljuvlig. Snabbt tog vi oss till Wadköping, som är en fiktiv stad i Örebro. Den liknar en variant av Skansen, med gamla hus från 1600-1800-tal. Det är hus som har flyttats dit. 



Wadköping ligger intill stadsparken, som är en riktigt oas. Örebro var för övrigt en fin stad, finns helt klart värre ställen att vara på. Finns väl egentligen bara ett problem med denna delen av Sverige - dialekten. Tur att folk ler, så att jag förstår att de inte är sura och gnälliga ;).


En tidig middag i Kumla, för att snabbt packa in mig för att dra mig hemåt. Efter två dagar med mycket långsamma promenader, två nätter i en betydligt hårdare säng än normalt samt ca 100 mil sittandes i bil var som gjord för massage. En halvtimme på Lisas bänk gör gott för kroppen. Inte för att hon sysslar med taktilmassage, utan hård idrottsmassage. Hoppas nu att det håller den där oroande känslan, som sitter i ländryggen, i schack. Vill inte, vill inte, vill inte! Så nu så ska jag köra mitt träningspass med snodd, boll samt vikter, för att vara fit for fight imorgon. 

Morgondagen bjuder på en heldag med barnkonventionen på Smedinge. Ska bli kul att få göra något annat än det som vi gör till vardags. Självklart vävs arbetsområden in som jag kan bedöma i både so och svenska- Me like! Dagen avslutas med sjukgymnastik och ett pass på Friskis, Flexpass - grymt jobbigt men ack så nyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar