onsdag 19 oktober 2011

Klättra högt, högre eller högst

Vilken dag! Att få förmånen att åka iväg med 35 ungdomar är så otroligt grymt. Har världens bästa arbete, bara så att ni vet. Snabbt iväg i morse med buss och pendel, in till Göteborg. Idag var det Klätterfabriken, geocaching och jättegrytor som stod på programmet. 


År 6-7 började med en timmes klättring. Det var tre instruktörer som var behjälpliga. Eleverna var snabbt ombytta och selade, och uppe på höga höjder. De hade verkligen urkul. Idag satte jag ett nytt mål. Jag ska bli så bra i min rygg och nacke, så att jag kan klättra. För detta vill jag göra och hade inte Agneta sagt till mig i måndags att det är helt otänkbart att klättra, så hade jag helt klart varit selad först.  Under 6-7:as klättertimme var 8-9 ute och geocachade, men de hittade den inte - vilket de andra gjorde, när de hade bytt aktivitet.

Efter förmiddagens sysselsättning gick vi gemensamt  upp bakom ryska ambassaden, i Jakobsdal, för att se på jättegrytor. Otroligt vad naturen kan göra.


En lång dag slutade först vid halv sex, för att snabbt förflytta mig till Friskis & Svettis och ett gympass. Just nu borde jag definitivt göra mer nytta, i form av omdömen för år åtta, men energin tog slut. Ska nog krypa till kojs och fortsätta på min bok. Allt för att vara på tå imorgon. För även den dagen kommer att bli grym. Då drar Äventyr i naturen till Idala och "Lasses sjö". Där blir det fiske, vandring, grillning av korv och bak av pinnbröd mm mm. Kvällen avslutas med jympa och silversmide.

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar