tisdag 25 oktober 2011

Får nog söka mig ett nytt arbete...

...och då får det nog bli på ett gym. För hur sjutton ska jag hinna med alla mina olika träningsprogram?

Program 1:
  • Varje timme ska jag träna nacken 2 x 10 ggr.
Program 2:
  • Varje morgon och kväll tippa bäckenet 1 x 10 ggr samt stretcha höftsträckaren 1 x 10 ggr per sida. 
Program 3:
  • Varje dag två olika övningar med snodd, 2 x 12 ggr. 
Program 4:
  • Varannan dag gymprogrammets tio övningar samt bäcken och höftsträckarövningarna.
Där emellan vill jag köra lite fler övningar på gymmet samt ett par jympapass i veckan, flex, medel eller bas. Att hinna med att arbeta mellan allt detta är ju också trevligt. 

Nej då, jag är inte bitter... eller jo, idag är jag nog det. Blev inte helt ledsen när jag såg att medelpasset var inställt idag. Hade inte klarat det. Just nu vill jag hitta den där saken som kan få bära hundhuvudet för smärtkräket, fast jag vet nog svaret. 100 mil i bil på tre dagar och många och långa promenader i ett alldeles för långsamt tempo, är ingen bra kombo. Eller? Det kan även vara det där med att inte göra det där lilla extra på flex-passet - mao gör bara det du klarar av Malin!

Ja, ja det finns ju de som har det värre och tur att Tramadol finns och i värsta fall en tur till läkaren, men jag måste bara hålla i alla fall två dagar till. Morgondagen börjar halv åtta med Emma och hennes examinator. På torsdag gör hon sin sista VFU dag och efter jul är hon färdig. Färdig lärare. Färdig pedagog och precis som vi sa idag, färdig blir man aldrig. Även lärares progression fortsätter i det oändliga och den dagen den inte gör det, då är det dags att söka sig ett nytt arbete. Så jag tror att jag väntar tills dess.

"Smärta är inget ont, om den inte övervinner oss", Charles Kingsley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar