söndag 9 oktober 2011

five four three two one

...och där satt den! Jisses vilken kväll vi har haft! Idag bjöd Toyota Göteborg på en helkväll i Scandinavium . Det var verkligen en kväll som hette duga. Lasse Kronér var konferencier och bjöd på en hel rad med grymma artister. Vad sägs om Sanna Nielsen, Charlotte Perrelli, Uno Svenningson, Claes Malmberg, Göteborgs gospelkör, Galenskaparna och Five four three two one. De sistnämnda är ett engelskt band från Liverpool som var så grymma. Lägg namnet på minnet, för vi kommer att få höra tala om dessa grabbar. De drog Queenslåtar och eget material.

När Knut Agnred dök upp på scenen med Pappa jag vill ha en synt och Anders Eriksson med Jan Rippe och sjung Roy och Roger har en mack ihop, då trodde jag att jag skulle bryta ihop. Helt  plötsligt ser jag mig själv på Bilia i Kungsbacka, för att hämta ut Jeppes V 70 från service och lackering. De hittade inte bilen! Jag hade absolut ingen aning om vem som var servicetekninkern som ansvarade och Jeppe hade ungefär samma dåliga koll. I verkstaden smög en man, dock inte i beiget utan i grönt omkring. Jag var bara tvungen att ringa Jeppe, igen, och berätta det komiska i situationen. Här står jag och ska betala kalaset och de hittar inte bilen... Ja det är tur att det inte var Volvo som varumärkesprofilerade sig ikväll. Det är bättre att de lägger pengarna på organisationen istället....

Kärlek!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar