lördag 8 oktober 2011

Farligt vs ofarligt



Nätverkande är bra, det kan skapa oanade styrkor och nya vänner. Ibland känner jag dock något helt annat. Givetvis beror det på att man inte är på samma nivå eller fas. Jag är med Ryggstöds-gruppen på Fb och hade givetvis tanken att här kommer jag att möta likasinnade. Där vi kan dela med oss av erfarenheter samt med tips och råd. Ibland tycker jag att det är jättebra och lyfter, men lika ofta tycker jag att det är en "klubb för den som har mest värk vinner". Istället för att nätverka blir det nätvärkande. Det är säkerligen så att det finns många som hjälps av detta. Känner att det rådet jag fick av en gammal kursare, som är rullstolsbunden efter en mopedolycka, är det allra bästa. "Malin, du måste lära dig att skilja på farlig och ofarlig smärta". Det är gott!

Något farligt ska inte fylla denna helg. Efter en galen vecka, följer en likadan helg. Kvällen bjuder på födelsedagsfirande för Johanna, snart 24. Dess för innan ska det bakas tårta, kokas fisksoppa, träna samt gå på Kungsbacka teater för att se och lyssna på Ronnie Gardiner. Ska bli spännande att se om detta kan vara något för elever med koncentrationssvårigheter. Från början är det en rehabmetod för strokepatienter, men har även visat sig fungera bra för andra.

Morgondagen bjuder på arbete i mängder. Sofia och jag ska sitta några timmar och planera för GRs ämneskonferensdagar. Det är högtid att få till LPP:er och strukturen på föreläsningen. Fick lite idéer när jag vaknade i morse, som jag ska landsätta. Måste dessutom skapa en LPP för år 8 i svenska, med start på onsdag och vad kan vara mer lämpligt att slå ihop sina påsar. 

En sak är säkert, veckan som gick var galen och veckan som kommer är precis likadan. Jisses....

Njut av den fantastiska höst!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar