tisdag 29 oktober 2013

Laddar, laddar, laddar

Däckar i soffan, efter en dag på arbetet. Konstigt! Väldigt konstigt! Jag om någon borde vara pigg som en mört. Tillbringade kvällen i soffan med stickningen. Det är så skoj att sticka, igen. Det intresset har vilat i många år, pga av nacke, axlar och rygg. Håller alla tummar och tår för att det ska fungera. 

Somnade som en klubbad säl, efter några sidors läsande. Ställde mobilen på ringning, ifall det skulle bli strömavbrott. Kvart i sju. Efter en snoozning så har jag mer än gott om tid att komma till arbetet i rätt tid. Ogillar ju folk som kommer sent. Stänger av larmet. Ja, stänger av och inte snoozar. Vaknar 8:41!  Helt galet! In i duschen, på med kläderna, borsta tänderna och 9:07 svänger jag ut på motorleden. Det är inte möjligt  att det går att försova sig i två timmar. Framför allt när jag hade gått och lagt mig i tid. Vilken tur att det var idag och ingen vanlig dag, vanlig skoldag. Eller tänk om det hade varit imorgon då vi ska ha WETT 2013 på Smedinge. Tur i oturen. Har precis beställt väckning. Jeppe ringer 6:20. Inte en minut tidigare. 😋

Nu ligger jag och laddar för morgondagen. Laddar nervstimulatorn i alla fall. Känner att den nya medicin tar ut sin rätt. Gillar den inte riktigt, men hoppas verkligen att jag vänjer mig fort. Jobbigt när hjärnen inte är med. 

Fortsätter laddningen med att sticka. Det är, som mycket annat, beroendeframkallande. 

Hej hopp i höstblåsten. 🍃🍂🍁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar