fredag 4 oktober 2013

Under utveckling!

Dagen har gått i studiernas tecken. Förvisso är det inget vanligt, mer än att det var olika roller. Idag vara jag och fyra till och besökte Ängskolan i Skene. De har utvecklas sitt elevinflytande på ett mycket framgångsrikt sätt. Vårt syfte med dagen var att insupa och fråga om deras arbetssätt. Vi möttes av ett digert program, som avslutades i med lunch i bamba. Nu ska här utvecklas. Elevrådet på Smedingeskolan är på G. Det ska bli spännande att få vara en del av detta. 

Med Veronica Maggio i högtalarna styrdes kosan in mot Göteborg. Äntligen skulle locka få falla. Jag råkade kapa luggen för långt vid skolastarten, så fick avvakta innan det blev dags för klippning. Kul att sitta hos Birgit och få frågan hur jag vill bli klippt och i nästa andetag få reda på att det spelar ongen roll. Hon klipper som hon vill. Det är tur stt jag känner henne ;). 

Jeppe mötte upp för lite shopping, som tog så lång tid att vi inte hann fika. Fikan som är så viktig. Istället blev det en sväng om Saluhallen, för inköp av oliver, fetaost, kronärtskokshjärtan och heta korvar. Greken, som vi har handlat av förr, är väldigt mån om att vi ska gilla hans inläggningar. Allt ska provsmakas innan vi bestämmer oss.  Det är tur att man inte har bråttom. 

I övrigt kommer helgen att bjuda på mycket arbete. Omdömen ska skrivas, IUP:er ska både läsas och skrivas, samt träning. Har fått klartecken från sjukgymnast Agneta att gå till gymmet samt spinning. 2 x 2 gånger per vecka. Hoppas, hoppas nu att det håller. Konstigt nog så längtar jag till Friskis. Märker otroligt stor skillnad på både konditionen och muskelmassan. Färskvara, sa Bill! Hoppas att jag får med mig Jeppe. 

Nu är det dags att stänga butiken för ikväll. Konstigt att jag inte har nockat innan, med ganke på den arla stund som klockan ringde imorse. Så natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar