onsdag 2 oktober 2013

Vilken dag!!!!!

Det är inte snyggt att gödsla med utropstecken, men det gör jag idag. Vilken dag!!!!!! Började dagen med svenska i år sex. Nja, morgon och morgon. Jag har sovmorgon och börjar först vid tio-tiden. Jag har förmånen att få arbeta med goa elever och elevassistenter. Åååå vad det är bra med flera vuxna på lektionerna. Bonus är ju dessutom att de är så trevliga. Lyckos mig!

I måndags fick jag ett samtal fr en av kajakledarna på Friskis. För dryga året pratade vi om hennes man Kenneths dotter som arbetar för FN och Unicef i Afrika. Anledningen till samtalet var Jonnas engagemang och arbete med vattenförsörjning ur ett barnperspektiv. Min önskan var att få besök av Jonna på skolan och idag slog önskan in. Oj så bra det var. Dessutom så arbetar våra sjuor med katastrofområden i Afrika. Vilket arbete hon har! Lite kul var att Jonna var mer nervös inför dagen än vad hon är när hon pratar med Nigerias regering. Ja vilken tjej!

Från en föreläsning till en annan. Idag lyssnade jag på Monica Reisenberg. Läsförståelse stod på agendan. Mycket bra! Ytterligare bekräftelse på att vi gör mycket rätt på Smedinge. Där med inte sagt att vi kan lägga oss på latsidan. Det ska ständigt utvecklas. 

Det är gott med positiv energi och påfyllnad. Fast det får jag ju varje dag. Älskar mitt arbete. Dessutom är jag tacksam för att jag har det. Jeppe och ytterligare en kollega blir uppsagda pga dålig lönsamhet. Tråkigt och energikrävande. Fast som tur är vi friska, barnen är i "hamn" och vi har så mycket annat bra. Det finns värre saker att drabbas av. Vi får "bara" justera våra inkomster och utgifter. ;)

Ska krypa ner mellan lakarna och läsa. Risken är dock stor att jag somnar, för det är inte bara smärtstillande med Tradol och Ketogan. Dimmigt värre, tyvärr!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar