fredag 25 oktober 2013

Sjukt stolt!


SMEDINGESKOLAN LEVERERAR!
Jag är så sjukt stolt. Sjukt stolt över att elever önskade att få pärla. Stolt över alla kollegor som sa ja till att vi skulle göra det i alla klasser. Ännu mera stolt över alla våra elever som har pärlat under våra temaveckor. Idag levererade jag 2038 stycken armband, till Ung cancer. 2038 st, 27 cm, 2 cm, knut, 19 pärlor, FUCK, 3 pärlor, CANCER, 19 pärlor, knut, 2 cm! Insatsen som ni har gjort är värt 203 800 kronor och  mångt mycket mer plats i mångas hjärtan. 



Fattar ni hur mycket det är? Jag kan knappt ta in det. Ännu mer tydligt blev det när jag slog upp Norra Halland när jag kom hem. En blänkare på första sidan och sedan en stor artikel inne i tidningen. Stolt när eleverna själva säger att det är kul att få hjälpa till. 

Cancer berör! De allra flesta har någon relation till cancer. Vill ni bidra med hjälp eller kanske handla? Gå in på www.ungcancer.se. köp den perfekta julklappen och passa på att köp ett extra till dig själv. Där finner du även information om pärlhelger och spännande läsning på deras blogg. 

Det känns extra bra att gå på helg idag. En helg värd att njutas av, efter två intensiva veckor. Blundar en stund och glädjs över allt engagemang. Glädjs över det jag har. 

Kärlek till er alla!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar