fredag 18 oktober 2013

OS-guld

Idag har jag slagit världsrekord! Klockradion gick som vanligt igång tio över sex.  Efter två snoozningar stängde jag av klockan och somnade om så gott. Bra jobbat Malin! Vaknade igen prick klockan sju. Jisses då gick det undan. In i duschen, på med kläderna, ner i ett hju. På med lite smink, snabbt ner med en skål yoghurt, borsta tänderna, ruffsa till det blöta håret som torkades i AC:n. Drog på mig ytterkläderna halv åtta och snabbt ner i bilen. Trettio minuter från sängen till skorna! Det måste vara rekord. 

Förakta aldrig AC:n! Synd bara att jag inte har en ventil i mitten på instrumentbrädan. Vänstersidan av håret är ganska torrt vid ankomsten till Fjärås. Den andra sidan är ganska blöt. Oavsett så är det viktigaste att jag kom i tid till arbetet. 

På skolan har vi fortsatt med att pärla. Nu är vi uppe i ca 650 stycken. 65 000 kronor i försäljningsvärde för Ung cancer. Det är grymt att ha så engagerade elever och vuxna. Troligen kommer Norra Halland ut till oss i veckan. Det kommer bloggas om oss på Ung cancers hemsida. Ja det är underbart att se alla dessa pärlor och armband. Det värmer i fler hjärtan än mitt. Det kan jag lova. 

Nu släpper jag allt vad arbete heter. Denna helgen är absolut arbetsfri. Inga bedömningar. Imget rättande. Ingenting! Bara samkväm, gymma, dricka goda viner och njuta av livet. För det gör vi. Även om Jeppe blir arbetslös om knappt två månader, så mår vi bra och njuter. Så gör det samma, alla ni där ute. Ta vara på varandra och livet. Det är alldeles för kort för något annat. 

                  

Kan inte låta bli att bomba er med denna underbara syn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar