torsdag 24 oktober 2013

Upp, upp, upp

Ja nu går det upp, alltså statistiken på antalet pärlade Fuck cancer-armband. 1850 armband på nio dagar. Helt otroligt bra arbetat Smedingeskolan! Det ska bli ett sådant nöje att då åka in till Ung cancers kontor imorgon och lämna över dem. Vilka elever vi har. Extra kul att få besök från Kungsbacka-Posten och Norra Halland, som kommer ut imorgon och på lördag. Kul att det vill uppmärksamma vårt arbete. 

Kuloch trevlig kväll hade vi igår. Vi var ett gäng från arbetet som var på konserthuset och lyssnade på följande konsert http://www.youtube.com/watch?v=TAaU8yPXA1A. Trist bara att folk missar att mobiltelefonerna ska stängas av. Att det sedan är väldigt svårt att missa att de ska stängas av, är ju än mer otroligt. Ärthjärnor! 

     

Upp stiger även blåsstatistiken. Ja inte blåsinstrument, utan mina blåsor på händer och i ansiktet. Väntar som en tok på att ett brev med en tid till hud ska komma. Det är inte bara jag som kliar mig, utan även min doktor K. Det trista är om det skulle visa sig att det är morfinet, för den dagliga dosen har ökats på genom nya mediciner. Något som inte kommer att stiga uppåt, är mitt grymt måttliga intag av vin. De nya tabletterna innebär en absolut avhållsamhet pga av stor risk för andningsuppehåll. Tur att jag gillar mineralvatten. 

Tur att ovanstående är ett ganska litet problem. Har fått ta del av en familjs ledsamma situation, som för att egna problem bleknar och att pärlandet av armbanden känns ännu mer viktigt. Gå in och köp på www.ungcancer.se. Ditt bidrag gör skillnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar