torsdag 17 oktober 2013

Lugn

Efter en helt galet hektisk period återfinner sig lugnet. Fick sovmorgon imorse, då kollegan Daniel körde de första passet. Kom hem sent igår, klockan var runt åtta. En arbetsdag på 13 timmar tar ut sin rätt. Ganska normalt nu. Hade tänkt mig att rätta och bedöma några essäskrivningar, men glömde dem på arbetet. Satte klockan på nio och slocknade. Efter elva timmars sömn vardet dags att dra mig upp ur den sköna sängen. En snoozning, sedan upp. 

      


En arbetsdag mellan halv elva och strax efter tre är ju rena lekskolan. Efter en snabb runda till apoteket och théinköp drog jag hem. En kopp thé i soffan, medicindelning och laddning, spädde på lugnet. Njuter av att dagarna som har gått. Bra utvecklingssamtal, bra tema, bra lektioner, bra teater, bra museum, bra elever, bra kollegor. Ja det är bra nu! 

Extra bra är alla FUCK CANCER-armband som har pärlats på skolan. Nu ligger vi på, i runda svängar, ca 600 stycken. 600!!! Det blir 60 000 kronor som Ung cancer får när de säljer dem. Jag är så stolt över alla elever. Stolt över kollegor som är på. Stolt över kollegor som hjälper till att hälla upp pärlor. Kontrollera armband. Klipper upp och gör om felaktiga armband. Allt för att stötta. 

Med ett öga på Niklas mat och ett öga på samhällsekonomiessäerna fortsätter jag min lugna kväll med ytterligare en kopp thé med månen som lampa. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar